Ofte stillede spørgsmål
Vi har samlet en række af de spørgsmål vi jævnlig modtager, så du måske kan finde den information du leder efter.
Vi holder åbent:
Mandag – Torsdag: 07:00 – 15:30
Fredag: 07:00 – 12:00
Lørdag og søndag: Lukket
Hvis du står med en akut skade, er du velkommen til at ringe til os hele døgnet. Vi vil forsøge, om vi kan rådgive dig telefonisk, inden vi sender en montør afsted til dig.
Vi sender fakturaen til dig på e-mail sammen med før- og efter billeder, samt et af montøren udført kvalitetskontrolskema.
Det gør vi desværre ikke pt. Vi modtager kun betaling via bankoverførsel eller i særlige tilfælde kontant betaling med lige penge.
Vi ser helst at du betaler vores fakturaer via bankoverførsel, men har du kun mulighed for at betale med kontanter, tager vi i mod lige penge, inden for det maksimalt tilladte kontantkøbsbeløb.
Vi er forpligtiget til at sortere og håndtere vores emballage og byggeaffald, ligesom vi har udgift til indkørsel på genbrugspladsen. Derfor har vi et fast gebyr på vores fakturaer, som hedder miljøomkostninger.
Som vi har skrevet på siden med vores priser, starter vi tiden fra vi begynder at pakke materialer til opgaven hos dig. Vi stopper tiden igen, når vi er landet på værkstedet, har ryddet bilen op efter opgaven hos dig, og udført nødvendig dokumentation. Derfor kan du opleve, at der er angivet mere tid på fakturaen, end den faktiske tid vi har været på adressen.
Når du køber fysiske produkter igennem os, indestår vi for evt. reklamation. Det betyder, at vi i tilfælde af reklamationer, er ansvarlige for at reparere eller udskifte produktet uden at det koster dig ekstra.
Har du derimod købt et produkt i et byggemarked, som vi monterer, er det byggemarkedet, der indstår for reklamationen af produktet. Vi er dog stadig ansvarlige for at montering/tilslutning er foretaget fagligt korrekt. Vi må ikke montere produkter, der ikke er godkendt til installationens formål.
Et eksempel kunne være:
Du køber et WC i det lokale byggemarked.
Du ringer til os, og vi monterer og tilslutter WC’et.
Du opdager en fejl på WC’et, eller WC’et går pludselig i stykker inden for kort tid.
Du henvender dig til butikken, hvor du har købt WC’et, da de indestår for produktreklamationen.
Butikken beder dig levere toilettet tilbage, så du kan få det ombyttet til et nyt.
Du ringer til os, og vi afmonterer WC’et.
Du kører i byggemarkedet og ombytter det defekte WC til et nyt.
Du ringer til os, og vi monterer og tilslutter det nye WC.
Byggemarkedet er ikke forpligtiget til at afholde din udgift til afmontering og genmontering af WC’et, og derfor kan det blive dyrt for dig. Havde du i stedet købt WC’et hos os, havde vi ombyttet det uden meromkostning for dig. Det havde været endnu mere bøvlet, hvis WC’et skulle sendes retur til webbutikken.
Læs mere her.
Vi laver ikke varmepumper, og henviser derfor til vores andre dygtige kollegaer.
Vi laver ikke service på gas- og oliekedler. I stedet henviser vi til vores andre dygtige kollegaer.
Du kan se vores priser ved at klikke her.
For tiden er vi kun Poul Timmerman og Mikkel Heramb.
Det vil vi ikke. Vi hverken må eller vil tage ansvar for installationsarbejde, som vi ikke selv har udført. Virksomheder må ikke påtage sig ansvar for arbejde udført af personer, der ikke er ansat i virksomheden jf. §7 Bekendtgørelse 1414.
Du fremviser den faktura, du har fået i forbindelse med det udførte arbejde. Fakturaen er din dokumentation for, at arbejdet er udført af et autoriseret VVS-firma.
Det er selvfølgelig vigtigt, at virksomhedens CVR-nummer fremgår af fakturaen. Med CVR-nummeret kan du nemlig slå virksomhedens autorisationsnummer op på Sikkerhedsstyrelsens hjemmeside. Hvis virksomheden ikke findes her, er de enten ikke autoriseret, eller også venter de på at få godkendt deres autorisation.
Autorisationskrævende arbejde må jf. Bekendtgørelsen af lov om autorisation af virksomheder på el-, VVS-, og kloakinstallationsområdet kun udføres af autoriseret virksomhed. Det vil sige, at den virksomhed, som fakturerer dig for arbejdet skal have autorisation. Derudover skal de personer, som udfører arbejdet have den fornødne faglig uddannelse. Før du takker ja til en opgave på EL, VVS eller kloakområdet, bør du altid sikre dig, at den virksomhed, som udfører arbejdet er autoriseret. Det kan du tjekke på Sikkerhedsstyrelsens hjemmeside. Virksomheder må ikke påtage sig ansvar for arbejde udført af personer, der ikke er ansat i virksomheden jf. §7 Bekendtgørelse 1414.